نرم افزار بهبود فرآیند -یک سفر موفق

[ad_1]

سابقه و هدف:

برای بسیاری از سازمان ها مانند ماست موقت با هدف دستیابی به ISO 9001 و یا CMM سطح یک وظیفه دلهره آور است. نظم و انضباط است که هیچ سرگرم کننده –سازمان به آسانی اذعان کرد که در تلاش برای رسیدگی به پروژه ها بر اساس ISO 9001 و یا CMM دستورالعمل نیاز به ایجاد روش های جدید. این بسیار حیاتی است به موفقیت بهبود تلاش برای تحقق بخشیدن به این روند تغییر مستلزم تغییر فرهنگی و طبیعت بشر آن را به مقاومت در برابر تغییر است. متعدد اجتماعی و موانع فنی باید به غلبه بر اثر ماندگار بهبود می باشد.

من سازمان با هدف برای صدور گواهینامه ایزو 9001 و سپس CMM سطح 2 و سطح 3 ارزیابی حدود یک و نیم سال به عقب و می دانستم که این امر می تواند کبابی به طور کامل توسط ISO حسابرسان و CMM ارزیابان. برای نرم افزار بهبود فرایند در ابتدا ما نیاز به دانستن نقاط قوت و ضعف به طوری که مدیریت می تواند دامنه بهبود تلاش است. تنها با این دانش می تواند ما را در سفارشی کردن یک زیرساخت برای بهبود فرایند است. ما تا به حال موفقیت با برنامه ریزی مناسب با توجه به مهندسی نرم افزار موسسه CMM مدل. این شامل شکل گیری نرم افزار مهندسی فرآیند گروهی که خود می دانند و نقش و مسئولیت منشور و برنامه عمل کمک می کند که شما توسعه یک منشور و چشم انداز و به منظور ایجاد یک روشن مطابقت به اهداف سازمانی و اهداف. آنها خواهد شد بسیار موثر تر اگر آنها دریافت حق رسمی و غیر رسمی آموزش است. یکی از محوری تصمیم بود “نه به اختراع دوباره چرخ” اما به طور جدی در نظر گرفتن صنعت بهترین شیوه.

بعد دیدیم که روند بهبود همیشه پرداخت سود سهام برای کسانی که با نظم و انضباط به انجام آن حق است.

بهبود فرایند پروژه

برنامه ریزی استراتژیک

یک چشم انداز روشن است ضروری برای موفقیت روند بهبود پروژه. ارشد مدیریت در مورد ما تا به حال چشم انداز است که فرایند محصول و متعهد به حمایت و پشتیبانی از تلاش بهبود. ما مسئول بسیج افراد و منابع را امتحان کنید و آن را اتفاق می افتد اما روند بهبود بود و تلاش های جدید برای من و همه مطمئن نیستید که چگونه برای شروع و دریافت سازمان یافته سازمان من رفت و برای برنامه ریزی استراتژیک با استفاده از مدیریت کیفیت جامع را Plan-Do-Check-Act چرخه.

ما توسعه یک چشم انداز برای استفاده از بهترین شیوه های توسعه نرم افزار تیم و یازده بهترین شیوه شناسایی شدند:

* توسعه iteratively (افزایشی توسعه چرخه زندگی)

* استفاده از کامپوننت مبتنی بر معماری

* بصری مدل محصول با استفاده از Unified Modeling Language (UML)

* رسمی مدیریت ریسک

* توافق در رابط

* آغاز بازرسی

* متریک مبتنی بر برنامه ریزی و مدیریت

* برنامه گسترده ای دید از پیشرفت در مقابل طرح

* ردیابی نقص در برابر اهداف کیفیت

* مدیریت پیکربندی

* مردم آگاه مدیریت پاسخگویی

در مدل برنامه ریزی ما سعی در تجزیه و تحلیل پروژه های فعلی نگه داشتن بینش ISO/CMM از طریق بررسی دقیق. بعد ما انجام سازمانی و تحلیل شکاف بین وضعیت کنونی و چشم انداز ما دنبال می شد. ISO 9001 وضعیت پیشنهادات و انتقادات خود را تبدیل به کاتالیزور برای توسعه برنامه های تاکتیکی با ارائه رهبران تیم خود نیاز به مکانیزم کنترل پروژه ردیابی و نظارت.

سازمان ما تلاش برای درمان نرم افزار بهبود فرآیند نیز مانند پروژه توسعه! ارشد مدیریت حمایت به استخدام یک پروژه مربوط به تیم (تضمین کیفیت نرم افزار تیم و یا نرم افزار Process Engineering Group) انتخاب یک رهبر پروژه و ایجاد یک مخزن برای ذخیره مراحل و مدارک و روند دیگر آثار. ما به دنبال این طرح با عنوان: شروع با کشف و درک عمل در حال حاضر در سراسر این گروه است. پیدا کردن روند موجود مستندات و صحبت کردن به پزشکان برای درک اینکه چگونه وظایف انجام می شود. آشتی دادن هر گونه تفاوت بین واقعی و حمایت از فرآیندهای. سند و نقد و بررسی به تازگی مشخص می روند. سپس iteratively و تدریجی بهبود فرایند و اطمینان حاصل شود که اسناد و مدارک به روز شده است مناسب است. پروژه برنامه ریزی مدیریت پیکربندی نرم افزار و تضمین کیفیت نرم افزار, پروژه ردیابی, نرم افزار ابزار استفاده شد کلید مناطق که در آن ما در سازمان متمرکز بیشتر برای بهبود فرایند است. ما سعی کردیم برای سفارشی کردن Rational Unified Process برای ما در محیط کار و ابزار خودکار در فرایند نیز گرفته شده است.

ما همچنین تضمین که دید از این پروژه به مدیریت بالا و بقیه سازمان بودند که قابل مقایسه با دیگر پروژه های مهم است.

فرهنگ و مقاومت

بهبود فرایند تاثیر می گذارد بیش از فرآیندهای مورد استفاده توسط پزشکان به انجام کار خود را. فرایند تغییر به معنی فرهنگ تغییر مملو از تمام مشکلات ذاتی در درک ارزش و هنجاری و رفتارهای یک جامعه است. برخی از نیروهایی که چنین تلاش بهبود دشوار است عبارتند از:

o مقاومت در برابر تغییر (اغلب به دلیل درک خطر از دست دادن قدرت کنترل, آشنایی یا موقعیت اجتماعی)

o موجود تحمل و آمادگی برای تغییر در حال حاضر در زمان جو سازمانی

o فرآیند تغییر تحمیل یک منحنی یادگیری است که به طور معمول باعث می شود همه چیز به نظر می رسد بدتر قبل از دریافت آنها بهتر است.

o تلاش بهبود مصرف زمان و منابع است که بسیاری ترجیح می دهند به صرف خاص خود پروژه های توسعه است.

در سازمان ما در تلاش برای حل مشکل در بالا آوردن پیشرفت های ما از قهرمانان محلی خود را (شامل همه!!). این افراد باید “همه در خانواده”: اعضای محترم سازمان با سوابق ثابت به عنوان توسعه دهندگان و یا مدیران. تاکید بر اهمیت داشتن “قهرمان محلی” بخشی از نرم افزار های مهندسی فرآیند و سعی کنید به نگه دارید تا برای این “چیز واقعی” اگر شما می توانید آن را مدیریت کنید (این یکی دیگر از کسانی که بار زمانی که مدیریت ارشد و میانی پشتیبانی ممکن است مورد نیاز). ما مستند محلی ما ویژگی های روش های انتخاب se قهرمانان/قهرمانان محلی برای نوشتن در این روش با استفاده از SEI-CMM شیوه های کلیدی. نرم افزار تضمین کیفیت تیم مرکز هدایت و حمایت از تمام مراحل فعالیت های بهبود. این سقا اولیه معتبر بدن برای انجام و سازماندهی تلاش بهبود در سازمان است. کل پزشک جامعه شد به طور منظم اطلاع از وضعیت بهبود تلاش. آن را نیز مطلوب به درخواست ورودی و بازخورد در فرایند بهبود مسائل از پزشک جامعه است. ما انتخاب یک پروژه آزمایشی به طوری که ما می تواند مورد بحث و تست چگونه نرم افزار بهبود فرایند واقعا کمک می کند تا در زمان سناریو.

مزایای بهبود فرایند

روشن ترین کتاب درسی تعاریف از بازگشت سرمایه گذاری (ROI) است که به عنوان شرح داده شده توسط لارنس پوتنام “سرمایه گذاری برای بهبود [productivity] شامل موارد فوق استفاده از این وجوه برای مقاصد دیگر. در زمان بازپرداخت از آینده جریان از منافع حاصل از عملیات بازده سرمایه سرمایه گذاری است.” ROI ممکن است همیشه نمی شود در دلار, کیفیت و برنامه ریزی مسائل به عنوان یک بازگشت تقریبا به عنوان مهم به شرکت کنندگان به عنوان مسائل مربوط به هزینه. ما اندازه گیری تنظیم میرسد زیر هشت دسته از معیارهای: تلاش, روند, بهره وری, پیشرفت, با کیفیت, برنامه, ثبات و نیروی انسانی. ما خواسته های ما شرکت کنندگان پژوهش نشان می دهد که معیارهای از مجموعه ما آنها را حفظ و اضافه کردن به لیست ما هر اضافی معیارهای آنها استفاده می شود. ما همچنین تهدیدی شروع و پایان فاز از چرخه حیات نرم افزار است که بیش از هر متریک نگهداری می شد. هنگامی که ما تجزیه و تحلیل شرکت کنندگان اندازه گیری داده ها در سراسر بلوغ سطوح در برابر هشت متریک دسته بندی هر سطح بلوغ نشان داد به طور متوسط یک الگوی رشد مداوم. ما هم سعی کردم مربوط به هر اندازه منافع ما با تجربه خود را از روند بهبود برنامه. سود اغلب اشاره کرد تحقیقات شرکت کنندگان نگران نگرشی تغییرات. روحیه و اعتماد به نفس از توسعه دهندگان به طور قابل توجهی بهبود یافته و توسعه نرم افزار با تجربه افزایش توجه و احترام از سازمان های خارجی به نرم افزار سازمان است. شرکت کنندگان همچنین نسبت به اضافه کاری کمتر و کمتر کارمند و گردش مالی و بهبود مزیت رقابتی و افزایش همکاری بین گروه های عملکردی به عنوان مزایای که ناشی از روند طرح های بهبود.

نتيجه گيری

نرم افزار بهبود فرایند بسیار مهم است که هر سازمان تلاش برای گرفتن و تحویل پروژه های بزرگتر. عدم به خوبی تعریف شده نرم افزار فرآیند می تواند بسیار پر هزینه است. پشتیبانی از تمام پرسنل به خصوص مدیریت ارشد است که یک پیش نیاز برای هر جدی SPI ابتکار. به عنوان یک فیلسوف بزرگ یک بار گفت: “این یک شبه اتفاق نخواهد افتاد اما این اتفاق خواهد افتاد”.

بسیاری از بهبود تلاش های موفق و یا شبهه در طول مراحل اولیه بهبود فرایند است. سازمان موفق شد در به سرعت در حال رسیدن به ISO 9001/CMM به دلیل آن ساخته شده است یک نقطه از استفاده از درس های آموخته شده توسط دیگران است. اما این نمی تواند پایان برای بهبود فرایند در هر سازمان و سفر ما به سمت بهبود روند همیشه ادامه خواهد داد.

منابع

1. دانشگاه کارنگی ملون/مهندسی نرم افزار موسسه مدل بلوغ قابلیت: راهنمایی برای بهبود نرم افزار, روند, Addison-Wesley, خواندن, Mass., 1995.

2. Roger S. Pressman, Software Engineering: A practitioner’s Approach, 4th ed., McGraw-Hill, 1996

3. واتس هامفری, مدیریت, نرم افزار, روند, Addison-Wesley, 1989

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *